21 Ağustos 2016 Pazar

Bu Diziler Bir Başka !!!

 
     Selam çocuklar :) Tatilde olmam sebebiyle bolca boş vaktim oluyor . Evden de pek dışarı çıkmıyorum. Hatta odamdan bile dışarı çıkmıyorum . Annem ben doğduktan sonra göbek bağımı bahçenin içine gömmüş ki bu kız çok gezmesin diye. Belki batıl bir inanç ama benim düşüncelerime göre kadının dua saatine gelmiş :) Evi , evde vakit geçirmeyi çok severim.Kitaplarım , laptopum olduğu sürece evde yaşam gayet güzel .Arada komşu oturmalarına gidiyorum bu arada yaşıtım insan yok bu civarda :) Yemeklerden , eltilerin görümcelerin gıybetlerinden felan konuşuyoruz .Çok şikayetçi de değilim aslında ( Buraya koyabilseydim milyon tane utanan maymun koyardım ama sorry )  Giyinip hazırlanmak dışarı çıkmak benim için çok efor harcatacak şeyler. Hem kız kısmısı öyle çok dolanmaz ortada ( İçimdeki babaannenin çok selamı var hepinize). Goygoyu bir kenara bırakırsak sanırım bu dışarda ilgimi çeken çok şey olmaması ile alakalı.
 Sherlock amcamızın da dediği gibi işte . Yalnız yeryüzü demek benim için biraz abartı olur. Çünkü biri dese ki atla Asya , Afrika turu falan yapacağız diye , hasta yatağımdan bile kalkabilirim. Ama şuan bunu diyecek zengin arkadaşlarım yok. Bende devlet babanın verdiği bursla geçiniyorum. Bütün hayallerimi sabah çalan alarm misali maaşımı alacağım zamanlara erteliyorum. Sizlerin de aynı acıyı yaşadığınızı biliyorum kardeşler . Gelin sarılalım :)
İşte evde çok kalmanın yan etkisi günlük konuşma limitimi tamamlayamadığımdan bir başladımı hunharca yazıyorum . Daha yazının esas amacına geçemedim bile . Güya giriş yazısı yazdım ama giriş kitabına döndü.
Neyseee... Bu gün bahsedeceğim konu kore dizileri . Lakin bunlar senaryo açısından genelinden farklı olanlar. O alışkın olduğumuz aşk üçgenleri , ağlamaklı zırlamaklı yada klişe yüklü diziler değil.  İlk olarak en sevdiğimden başlıyorum :)

SPECİAL AFFAİRS TEAM TEN 

Bu dizimiz Dram / Polisiye /Cinayet tarzında ilk sezon 2011 ikinci sezon 2013 yapımı . Birinci sezon 9 ikinci sezon ise 10 bölümden oluşuyor.Bana çok az geldi çünkü gerçekten çok sevdim ben. Konusu ise şu şekilde ;
Çözülmeyen cinayetleri araştırıyorlar.
Her bölüm bir cinayet çözmekle geçiyor ama aslında üzerinde durulan bir konuda var. Bir Seri Katil! Bu seri katilimize 'F' adı veriliyor . Başrol abimizin de sevdiceği bir zamanlar bu F denen katil yüzünden rahmetli olunca , abimizde bu F dosyasını hayat amacı haline getiriyor. Çok gelgit yaşadım şu hanım ablamızla aşk meşk işleri olacak mı diye ama Cıkk. Olmaması da daha iyi oldu .
Ekipteki herkesin on parmağında on marifet. Hepsinin ayrı bir profesyonel özelliği var. O yüzden her cinayette böyle bulmaca çözüyor tarzıyla ilerliyorlar ki bu da diziyi mükemmel kılıyor. 2 sezonuda bir solukta bitiren biri olarak diyorum ki polisiye cinayet arıyorsanız koşa koşa gidin bitirin :) Ve ayrıca dizi müzikleri de mükemmeldi şuraya bi tanesini bırakıyorum. Şuan kendim bile çok şevke geldim bir daha izlicem sanırım :)
  

Not : Joo Sang Wook'u ilk bu diziyle tanıdım . Kendiside kalbimde Ajjusshiler bölümünün  VIP'lerindendir. ^^

REMEMBER YOU / HELLO MONSTER

     2015 yapımı Korku / Polisiye tarzında 16 bölümden oluşuyor. Bu dizide oğlumuz suçlu profil uzmanı kızımız ise dedektif rolünde. Ortak noktaları ise babalarının aynı katil tarafından ölüdürülmüş olmaları. Lakiiinn bu katil öyle sıradan bir katil değil . Bir sürü şey söylemek istiyorum ama ince ince dokunan senaryoyu bozmak spoiler vermek istemiyorum :) Katilimizinde neden o kadar sayko olduğunu ilerleyen bölümlerde gösteriyorlar. Allah affetsin bazen yazık falan dedim katile de asddgf :D Bu arada katilimizin gençliğini çok iyi bildiğimiz şeker insan D.O (Exo) oynuyor. Oynuyor demişim pardon yaşıyor resmen . Bir insan bu kadar katil olur yani . Its Okay Thats Love dizisinde de izleyip gerçekten başarılı bulmuştum. Bu diziden sonra on parmağında 78954455 marifet olduğuna inanmaya başladım. Başka saykolarımızda vardı onlarda gerçekten yaşadılar. Bu diziyle ilgili çoğu yorumda görürsünüz Sherlock esintileri olduğunu . Bence öyleydi Seo İn Guk 'un performansınıda sevdim zeki cool rolü pek yakışmıştı. Bu diziden sonra kendisine ilgi duymaya başladım . İdeal tipim tek bir tip olmadığı için hepsine kalbimde yer var hepside benim bebeklerim :) Bu arada bu dizide birazcık aşk var lakin göze batmıyor ve profesyonelliklerinden bir şey kaybettirmiyor bence. Geçen sene online izlemiştim , dayanamayıp yakın zamanda yine izledim. Bu demek oluyorkii yine bu dizimizi de şiddetle tavsiye ediyorum .
                                                                 REMEMBER
 
2015 yapımı 20 bölümlük Aksiyon/Dram tarzında bir dizi. Başrol oğlumuz Hipermetrezi hastalığından muzdarip . Yani gördüğü herşeyin fotoğrafını çekebilen bir beyni var. Hiçbir şeyi unutmuyor.  Babası ise yanlış hatırlamıyorsam Alzheimer idi. Yani yavaş yavaş herşeyi unutmaya başlıyor. Çoğu zaman kötü adamı oynayan Nam Goong Min burdada kötü rolde. Ama bu beyimizde rol yapmaktan ziyade yaşayanlardan . Tabi kötü adam bu yerinde durur mu? Durmaz ! Şartelleri atıyor zavallı kızcağızın birini mefta ediyor. Zenginler hapse girmez elbette . Şimdi suçu yıkabilecek bir fakir gariban biri lazım. Bilin bakalım o kim . Evet bizim başrol oğlumuzun hasta babası . Hikaye burdan sonra başlıyor tabi . Fakirlik , avukatın beceriksizliği vb sebepler yüzünden hayatın sillesini yiyor oğlumuz . Babası hapse düşüyor. Oda intikam yeminleri ediyor. Büyüyor avukat oluyor ve kötü adamımızla mücadelesi başlıyor. Çocukceğiz  dünyaya ağlama gelmiş gibi her bölüm gözünden oluk oluk yaş akıtıyor zalım senaristler.  Dram dolu bir senaryoydu ama ben kötü adamın kötülüğünü sınırları olmayışını,  iyi ve adil olan çocuğumuzunda adalet peşinde yılmadan koşmasını sevdim. Diğer anasını gözü olan avukatıda sevdim özellikle şiveşini :)
Tipik kore dizilerinden çok uzaktı ama bence gerçek hayatı farketmek adına izlenmesi gereken bir diziydi.

“Kimse sana özgürlüğünü vermez. Kimse sana eşitliği, adaleti ve başka hiçbir şeyi vermez. Eğer gerçekten adamsan, bunları gider kendin alırsın!” Malcolm X
 
Bana göre diziyi baştan sona özetleyen de bu sözdür. Bu arada Malcolm amcamızıda hayırla ve rahmetle anıyoruz. Hoş insanlardan biridir kendisi. 

WHİTE CHRİSTMAS



Gerilim/Gizem türünde 2011 yapımı 8 bölümlük bir dizi. Sehirden uzakta tamamen izole olmuş sadece çok başarılı öğrencilerin bulunduğu bir lise vardır. Yarıyıl tatili için 7 kişi hariç herkes evine döner. Bu tatil sürecinde öğrencilerin başından geçen birtakım gerilim içeren olayları konu alan , neden 8 bölümcük dedirten bir dizidir.
    Genelde çok bilinen , izlenen bir dizi  değilmiş hissi veriyor bana. Yanılmıyorsam Kim Woo Bin'in ilk dizisi . Tipide ilginç zaten . Her neyse :) Bu dizi benim için gerçekten mükemmel kategorisinde. Psikolojik şeylere ilgi duyduğumdan olabilir. Her insanın içinde canavar bir taraf var mıdır ?  Bunu cevaplar nitelikteydi. Tamam yukardaki dizilerde başkaydı ama bu dizi bambaşka . Tarzınızı bilmediğim için söylüyorum siz beklentilerinizi çok yüksek tutmayın. Abartma eğiliminde de olabilirim. 2 yıl önce izlediğim için ince detayları hatırlamasam da şiddetle tavsiye edebilecek kadar kalmış aklımda :) Bir kere daha izlesem kimse ölmez demi :)

Sevdiğim şeyleri ısrarla tavsiye ederim . Baskıcı tarzda bir yazı olmuş ise kusura bakmayın :)

Sizde düşüncelerinizi , bu kategoriye koyabileceğiniz dizileri yorum olarak bırakabilirsiniz.
Esen kalın ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder