27 Ağustos 2016 Cumartesi

Jane Austen "Emma"

Jane Austen benim en sevdiğim yazardır ama daha önce ne onun kitaplarından ne de uyarlamalarından bahsetmemişim. Zannımca sebebi hak ettiği şekilde anlatamayacak olmam ve kelimelerin kifayetsiz kalacak olması :D En sevdiğim Pride and Prejudice olmasına rağmen şimdi ona da hak ettiği övgüleri veremeyeceğimi düşündüğüm için en son okuduğum kitabı Emma'dan bahsedicem.
Kitap Emma

Emma, Highbury adlı bir kasabada oturan ve oranın en zengin ailesinin biriciği olan bir kızdır. Babasıyla yaşayan Emma, canının sıkıldığı bir vakitte kasabaya gelen Harriet adlı bir kızı himayesine alıp onunla arkadaşlık etme lütfunu gösterir. Bu lütfu göstererek kendine edindiği amaç ise çöpçatanlıktır. Hem canının sıkıntısı geçecek hem de ulvi bir amaca hizmet edip, köklerinin belirsizliği yüzünden güzel bir evlilik yapma şansı düşük olan arkadaşı Harriet'i evlendirecektir. Ama attığı aşk okları hedeflerine yanlış bir şekilde varınca, işler de karışır.

-Kitap bence çok güzeldi. Jane Austen gene döktürmüş. Alttan alttan neredeyse herkese laf sokuyor ki nasıl güldüm :D Kitabın kahramanı Emma'yı eleştirmekten hiç geri durmayıp, kızım sana söylüyorum gelinim sen anla modunda, sarkastik sarkastik takılıyor.

- Hele Mrs. Elton'ı anlatırken ve onun söylediği şeyleri yazma şekli beni kırdı geçti. Kadını parçalamak istiyorum ama Austen'ın dalga geçen cümleleri bu hissimi hemen kahkahalara bırakıyor.

Film Emma

-Gwyneth Paltrow'un Emma'yı canlandırdığı bu film de güzel bir uyarlamaydı. Ama filmdeki Emma, kitaptakine nazaran daha yumuşak bir Emma'ydı. Kitaptaki daha kararlı ve başına buyrukken filmde daha cana yakın, masum ve kedi yavrusu gibi bakışları olan bir Emma vardı. Kitapta sınıf ayrımı hakkındaki görüşlerini açıkça dile getiren ve kendini üstün gören Emma, filmde Mr. Martin'e karşı tavrı hariç öyle pek de ayrımcı değildi.

- Sevmediğim bir kısmı Harriet karakterinin dış görünüşüydü. Kitapta anlatılanla benim gözümde narin, çıtı pıtı bir kız canlanmıştı ama filmdeki Harriet iri bir kızdı. Ona baktığımda kitaptaki tini mini narin Harriet'i pek göremedim açıkçası. Aynısı Mr. Elton içinde geçerli. Kitapta yakışıklılığı ile kasabanın gözdesi olarak tasvir edilen Mr. Elton'ın tiplemesi, Pride and Prejudice'da ki Mr. Collins'i andırdı bana.

- Knigtley'nin bir sorunu yoktu ama başka birisi oynasa ben daha çok severdim.

-Filmde Emma'nın saçlarını ise çok sevdim. Her sahnede mükemmel topuzları vardı.








- BBC yapımı dizisi de mevcut. Ama onu daha izlemedim. En kısa zamanda da izlemek istiyorum. :)

- Ayrıca içinizde benim gibi büyük Austen fanları varsa, Lizzie Bennet Diaries'i biliyorsunuzdur. Pemberley Digitals'ın :D altında bir de Emma Approved diye tıpkı  Lizzie Bennet Diaries gibi günümüz dünyasında ve vlog şeklinde geçen uyarlaması da mevcut Emma'nın. Lizzie için sizi şuraya alalım tık tık, Emma içinse şuraya tık tık

Sevdiği şeyi farklı farklı tekrar yad etmekten daha fazla ne mutlu edebilir ki bir fanı :)
hanijuni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder